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 C2Power turbo kit MR2(1ZZFE - MK3)

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T O P I C    R E V I E W
c2bing Posted - 25 May 2005 : 00:56:19
First of all, my name is Bing and i'm working for C2Power Sales and PR department.
Excuse me for my use of english, since I do not speak any Italian.

C2Power has been developing turbo kits for the Celica 1ZZFE, 2ZZGE, and Matrix 1ZZFE. We have alot of experience with these cars and we're really trying to expand our market. We tend to spread where the need is high.

We are located in Budapest, Hungary and are looking for serious european MR2 owners that would like to have their car turbocharged. This way we would like to create a Win/Win situation between C2Power and our prototype turbo kit owner.
We can offer you a very good price for this service you offer to us. We will need your MR2 on our location(Budapest) for testfitting and developping a kit. Please let me know if you are SERIOUSLY interested in our offer. Email me at sales@c2power.com for further information.

We have sucesfully put out around 200whp on our stage 1 kit and we're pushing out 250+whp on our stage 2 kits.
For video's, please check www.c2power.com.

I will use a translator for the ones that do not understand English. It will not be correct, but I hope you will still understand.
_____________________________________________________________

In primo luogo, il mio nome è bing e sto lavorando per le vendite di C2Power ed il reparto del fotoricettore. Scusilo per il mio uso dell'inglese, poiché non parlo affatto italiano. C2Power sta sviluppando i corredi del turbo per il Celica 1ZZFE, 2ZZGE e tabella 1ZZFE. Abbiamo alot di esperienza di questi automobili e realmente stiamo provando ad espandere il nostro mercato. Tendiamo a spargersi dove il bisogno è alto. Siamo situati a Budapest, Ungheria e stiamo cercando i proprietari serii dell'europeo MR2 che vorrebbero avere loro automobile turbocharged. Questo senso che vorremmo generare una situazione di Win/Win fra C2Power ed il nostro proprietario del corredo del turbo del prototipo. Possiamo offrirvi un prezzo molto buon per questo servizio che offrite noi. Avremo bisogno del vostro MR2 sul nostro location(Budapest) per testfitting e developping un corredo. Lascilo prego sapere se siete SERIAMENTE interessati nella nostra offerta. Email me a sales@c2power.com per ulteriori informazioni. Sucesfully abbiamo messo fuori intorno a 200whp sulla nostra fase 1 corredo e stiamo eliminando 250+whp sulla nostra fase 2 corredi. Per vedere se c'è il video, controlli prego www.c2power.com. Utilizzerò un traduttore per quei che non capiscano l'inglese. Non sarà corretto, ma spero che tranquillo capiate.


Bing
www.c2power.com
Sales & PR department

15   L A T E S T    R E P L I E S    (Newest First)
Cattivik Posted - 14 Jul 2005 : 23:36:46
Nice!! :p
spynish Posted - 14 Jul 2005 : 19:35:50
Check update, please

http://www.mr2roc.org/phpBB2/viewtopic.php?t=7568&start=50
Cattivik Posted - 13 Jul 2005 : 12:47:14
Hey man! that's looks very nice and I'm sure you will be happy to drive your car everytime :-)
Great job!!
spynish Posted - 13 Jul 2005 : 11:33:15
Hola Cattivik! and hello everyone,

Here there are some informative pics I like:














It looks great, don't you think that?
Cattivik Posted - 12 Jul 2005 : 23:38:50
quote:
Originally posted by enetec

quote:
Originally posted by Cattivik
BTW ..Ho il piacere di informarvi che la c2power ha già ultimato il progetto mr2 MKIII TURBO
Quà un pò di foto http://www.c2design.hu/celica/Mr2Spyder/

Ciao Cattivik, c'ho dato un'occhiata e una delle cose che più mi ha colpito è come si possa fare una modifica in due modi completamente diversi: penso non ci sia un singolo tubo/pezzo che sia posizionato nello stesso modo che sulla mia!!

Ho anche qualche domanda che, se possibile, mi piacerebbe tu girassi al "reparto tecnico":
- che turbina avete adottato? Non doveva essere una Garrett GT28R? Mi sembra diversa...
- mi sembra di aver capito che avete tolto del tutto il MAF. Lo avete rimpiazzato con un MAP? Ma la centralina originale con cosa la fate lavorare (valore fisso del "MAF" e modificate tutto con l'e-Manage? )
- molto particolare la soluzione dello scarico. Com'è a rumorosità essendo così corto?
- ma il catalizzatore è quello originale della Toyota o un'altro?

Thanx.



Ciao enetec ;)
con l'e-manage puoi mantenere anche il maf e regolare la carb ...ma non è il massimo della precisione,quindi si aggiunge anche il map greddy che ottimizza la mappatura tramite sensore di pressione.
il maf cmq non viene eliminato perchè la ecu rileverebbe un'anomalia ed andrebbe in recovery ...
Il maf viene posizionato sempre prima del corpo farfallato per evitare che ci sia un ritardo di risposta quando apri il gas.Non credo che dopo la turbina il maf subisca dei danni in quanto prima del maf c'è l'intercooler che raffredda l'aria.Basta pulire il maf con un pulitore per carburatori ogni tanto e non succede niente di catastrofico...inoltre basterebbe un oil catch tank per mantenere puliti i gas della pcv ;)

spynish: hola!! welcome to the 1ZZFE TURBO club!! you will love this turbo kit c2power rulez

spynish Posted - 12 Jul 2005 : 02:06:52
Hi again,

I misunderstood Gaspar when I talk to him about MAF location...
Yes, it's AFTER turbo, you can check the pics in the update:

http://www.mr2roc.org/phpBB2/viewtopic.php?t=7568&start=25

Next to be finished
enetec Posted - 11 Jul 2005 : 20:14:02
quote:
Originally posted by Templare

Una domanda da "profano": il MAF della MK3 é a filo caldo? Quanto dura un MAF messo dopo il turbo, come resiste alle temperature alte, al flusso d'aria compressa, allo sporco d'olio tipico dei turbo in determinate situazioni?

Enetec, illuminami, perchè sono un pò in crisi. Seriamente.

Appunto... i miei dubbi erano gli stessi tuoi. Da qui la mia faccina:

Io l'ho PRIMA del turbo. E' vero che forse "soffre" un certo "LAG", però la durata non viene intaccata in alcun modo così...
Templare Posted - 11 Jul 2005 : 19:51:49
Una domanda da "profano": il MAF della MK3 é a filo caldo? Quanto dura un MAF messo dopo il turbo, come resiste alle temperature alte, al flusso d'aria compressa, allo sporco d'olio tipico dei turbo in determinate situazioni?

Enetec, illuminami, perchè sono un pò in crisi. Seriamente.
c2bing Posted - 11 Jul 2005 : 18:52:03
Enetec,

Yes we've located the MAF sensor AFTER the turbo. From our experience with the Celica, it is best to have the MAF sensor located as close as possible to the throttle body.

If you have the MAF sensor located after the air intake, then you would have un-intercooled MAF readings(inaccurate to the actual readings). Not only gives it better readings, it also runs better on idle from my own experience. I was the one with the first C2Power turbo kit and had 2 setups. 1 setup with MAF sensor after airbox and 1 setup as close as possible to the throttle body.

We will keep you guys updated!!! We should be completing this kit soon.


Bing
www.c2power.com
spynish Posted - 11 Jul 2005 : 16:56:49
Hi,

You're right stock is after... Don't know what I was thinking...
But it will be before turbo for sure (Apexi filter is not going to stay in that position, it will be directed towards the rear of the tailight.
enetec Posted - 11 Jul 2005 : 14:27:23
quote:
Originally posted by spynish
About the MAF: It's going to be in the same place it was before (but now will be behind the Apexi air filter instead of before the stock air filter box).


Stock has MAF after air filter box. But now do you have MAF after turbo too?!?

...

quote:
Originally posted by spynish
I'll pass throughout Italy when I pick up my car. Fancy a meeting in Venezia?
Mine will be faster, for sure

Or even... not!
spynish Posted - 11 Jul 2005 : 04:02:07
Hi Enetec!

About the MAF: It's going to be in the same place it was before (but now will be behind the Apexi air filter instead of before the stock air filter box).

Too much work to start a new topic...
I'm posting in spyderchat and mr2roc, so please have a look on these topics to follow the evolution:

http://www.mr2roc.org/phpBB2/viewtopic.php?t=7568&postdays=0&postorder=asc&start=0

or:

http://www.spyderchat.com/phpBB/viewtopic.php?t=21651&postdays=0&postorder=asc&start=45

I'll pass throughout Italy when I pick up my car. Fancy a meeting in Venezia?
Mine will be faster, for sure

Alberto

enetec Posted - 09 Jul 2005 : 15:50:11
quote:
Originally posted by spynish

Hi Enetec!

I'm the lucky owner of the nex c2power mr2 turbo. I'm from Spain.

Answering to your questions:

- The turbo is a Garret GT28R.
- About the MAF, I'm not sure, I'll have to ask Gaspar.
- The exhaust also has a resonator to keep it not too loud.
- The cat has been changed, is not the original one.

I hope I haven't misunderstood your words, cause I need to translate them first to English and then to Spanish

I'll keep you informed. There is a topic also in mr2roc and in spyderchat.

Well, thanx a lot for your answers. You haven't misunderstood anything, all ok!

If you like, now we have an international area in English language only here... if you want to open a topic to tell us about your "adventure" in Hungary and about your car now, you will be welcome!
spynish Posted - 09 Jul 2005 : 02:00:03
Hi Enetec!

I'm the lucky owner of the nex c2power mr2 turbo. I'm from Spain.

Answering to your questions:

- The turbo is a Garret GT28R.
- About the MAF, I'm not sure, I'll have to ask Gaspar.
- The exhaust also has a resonator to keep it not too loud.
- The cat has been changed, is not the original one.

I hope I haven't misunderstood your words, cause I need to translate them first to English and then to Spanish

I'll keep you informed. There is a topic also in mr2roc and in spyderchat.

Cheers!
enetec Posted - 09 Jul 2005 : 00:34:42
quote:
Originally posted by Cattivik
BTW ..Ho il piacere di informarvi che la c2power ha già ultimato il progetto mr2 MKIII TURBO
Quà un pò di foto http://www.c2design.hu/celica/Mr2Spyder/

Ciao Cattivik, c'ho dato un'occhiata e una delle cose che più mi ha colpito è come si possa fare una modifica in due modi completamente diversi: penso non ci sia un singolo tubo/pezzo che sia posizionato nello stesso modo che sulla mia!!

Ho anche qualche domanda che, se possibile, mi piacerebbe tu girassi al "reparto tecnico":
- che turbina avete adottato? Non doveva essere una Garrett GT28R? Mi sembra diversa...
- mi sembra di aver capito che avete tolto del tutto il MAF. Lo avete rimpiazzato con un MAP? Ma la centralina originale con cosa la fate lavorare (valore fisso del "MAF" e modificate tutto con l'e-Manage? )
- molto particolare la soluzione dello scarico. Com'è a rumorosità essendo così corto?
- ma il catalizzatore è quello originale della Toyota o un'altro?

Thanx.

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